Vilkår og betingelser

1. Firma
O2eksperten.no eies og driftes av Levi & Weis AS. Rettigheter til produktinformasjon, bilder og lignede på nettsiden eies av selskapet eller selskapets samarbeidspartnere. Slik informasjon kan ikke kopieres og brukes uten tillatelse.

1.1 Kontaktinformasjon 
Firmanavn: Levi & Weis AS
Org.nr.: 828 078 852
Juridisk adresse: Furumogrenda 79, 1400 Ski

Postadresse: Kveldroveien 3, 1407 Vinterbro
E-post: [email protected]

2. Priser
På nettsiden er alle priser oppgitt i NOK. Totalprisen over produktene vises i handlekurven, inkludert alle avgifter.

3. Betaling
Betaling skjer gjennom valgte betalingsløsning i kassen. Nets administrer betalingsmetodene Vipps og kortbetaling. I tillegg tilbys Betal senere gjennom Klarna Bank AB.

3.1 Betal senere fra Klarna
Vilkårene for “Betal senere” gjelder når du kjøper varer, billetter eller tjenester, og velger å betale senere.

Når du velger å betale senere, tilbyr vi deg å betale innen 30 dager fra forsendelsen av dine varer eller billetter, eller datoen for bestilte tjenester. Klarna Bank AB ("Klarna") vil overta betalingskravet fra butikken, men butikkens kjøpsvilkår vil fortsatt være gjeldende. Klarna vil sende deg betalingsinstruksjoner, slik at du kan betale direkte til Klarna. For kontaktopplysninger og mer informasjon kan du gå til klarna.no.

3.1.1 Kostnader og avgifter 
Dersom betalingen ikke registreres innen satt forfallsdato, vil det fra Klarna tilkomme et purregebyr på 35 NOK. Ved fortsatt utelatt betaling sendes et inkassovarsel med nytt purregebyr. Kravet blir deretter sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe.

3.1.2 Kredittsjekk og behandling av personopplysninger 
Hvis du velger å betale senere vil Klarna vurdere din kredittverdighet, og du vil da motta en e-post om dette. Klarna behandler dine personopplysninger for å kunne oppfylle deres forpliktelser i denne avtalen og for ytterligere årsaker spesifisert i deres Personvernerklæring. Personvernerklæringen kan du finne her eller på klarna.no, og ved å bruke Klarnas tjenester bekrefter du at du har lest denne erklæringen. Klarna behandler dine personopplysninger for å blant annet utføre identifisering, kundeanalyse, kredittbedømminger, markedsføring og bedriftsutvikling. De kan også overføre dine personopplysninger til utvalgte partnere (slik som kredittopplysningsbyråer) som kan være etablerte utenfor EU/EØS. Du finner mer informasjon om Klarna sin deling av dine personopplysninger, dine rettigheter i forhold til dette, hvordan du kan kontakte dem dersom du har spørsmål eller hvilke myndigheter du kan kontakte angående klager i Klarnas Personvernerklæring.

3.1.3 Tildeling og overføring
Du får ikke tildele eller overføre rettigheter eller forpliktelser du har under disse vilkårene. Til den grad hvor det ikke allerede er lovpålagt, kan Klarna, når som helst, tildele eller overføre disse vilkårene eller enhver rettighet og/eller forpliktelse under disse vilkårene, gitt at tildelingen eller overføringen ikke er til skade for deg, og ikke endrer dine rettigheter eller forpliktelser under disse vilkårene.

3.1.4 Spørsmål knyttet til Betal senere
Alle spørsmål knyttet til tjenesten Betal senere rettes til Klarna. De kan kontaktes via deres chat-tjeneste på klarna.no, eller på telefon 21 01 89 91 – mandag til fredag mellom 08:00 og 18:00.

4. Frakt
Frakt koster fra 59 NOK. På alle ordre over 799 NOK får du gratis frakt til nærmeste hentested. 

4.1 Leveringsmetoder
Alle varer blir sendt gjennom Posten/Bring. 

4.2 Leveranser
Alle ordre har en leveringstid på 1-4 virkedager. Varene blir levert til oppgitt adresse ved bestilling, i postkasse eller postkontor/post i butikk. Pakker som ikke blir hentet innen 14 dager på hentested blir returnert til oss. Vi vil da belaste deg som kunde returkostnaden.

5. Skadede varer og reklamasjonsrett
Som kunde har du reklamasjonsretten i henhold til norsk lov. Ved mottak av varen/e er det viktig at de blir sjekket for feil, mangler eller skader. Dersom en eller flere varer viser seg å være skadet eller ødelagt før mottak, send en mail til: 
[email protected]Les mer om reklamasjon ved å trykke her

6. Angrerett
Jf. Angrerettloven har du 14 dagers angrerett fra varen/e er mottatt. Men som kunde hos o2eksperten.no gir vi deg 30 dagers åpent kjøp, og tiden løper fra dagen bestillingen er gjennomført. 

Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten, les mer om hvordan du gjennomfører en retur og vilkår for retur ved å trykke her.

7. Informasjonskapsler (Cookies)
I henhold til loven om elektronisk informasjon må besøkende på et nettsted bli opplyst om at cookies brukes. Informasjonen i cookie kan brukes til å spore brukerens surfing. Cookie er en liten tekstfil som nettstedet du besøker ber om å bli lagret på datamaskinen din for å gi tilgang til forskjellige funksjoner. Du kan stille inn nettleseren din til å automatisk nekte cookies. Mer informasjon om cookies finner du her.

8. Force majeure
Særlige omstendigheter som ikke er under menneskelig kontroll slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon, ell. som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser kan frigjøre en part fra forpliktelsene. Slikt unntak gjelder under forutsetning av at operasjonen ikke kan utføres under disse betingelsene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene ved bruk av denne bestemmelsen

9. Endring av kontraktsvilkår
Etter at du som kunde har gjort et kjøp hos O2eksperten.no kan vi ikke endre vilkårene for det aktuelle kjøpet, med mindre annet er avtalt.

10. Klager
Ved klage, vennligst kontakt oss på [email protected].

11. Tvister og lover
Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkår skal utelukkende behandles av en Norsk domstol.